2011. szeptember 16., péntek

Lakásmizéria

Most, hogy albérlőtársat keresek, plusz albérletet D.- nek és esetlegesen magamnak, ha nem találnék szobatársat, eszembe jutottak a régi albérletes emlékek és rémtörténetek. Na meg olvasom a hirdetéseket és a tipikus kamuszövegeknél már hangosan felröhögök, hiszen annyi lakást megjártam már, hogy egy háromsoros szövegből tudom, mik a lakás legnagyobb hibái.

Kedvencem a "hangulatos" jelző, ami általában annyit jelent, hogy a lakás szűk, felújítatlan, viszont rengeteg ízléstelen házi megoldással javítgatott, emellett tuti, hogy galériás és sötét.

Ha azt olvasom, "jó közlekedés" már zárom is be az oldalt, mert utána egészen biztosan hasonlók következnek, mint "csak húsz perc a Boráros tér", vagy "fél óra alatt a belvárosban van". Nekem ne fél óra legyen a belváros, hanem a belvárosBAN legyen. De mondjuk nekem hatalmasak az igényeim.

Nagyon aranyos még a "retro stílusú" lakás, ami a halott nagymama kiszuperált búroraival van berendezve. Köszönöm, de ha retrot akarok, hallgatok némi '90-es évek diszkózenét, de lakni inkább új bútorok között szeretnék.

A "jó elosztású" lakás, ha nem mellékelnek hozzá alaprajzot, nagyon sokszor ilyesmit jelent, minthogy "a másik szoba a fürdőn át megközelíthető", vagy hogy "az emeletre az egyik hálón keresztül lehet feljutni". Sajnos nem szabad bedőlni az ilyeneknek, ha nem írják le, hogy minden szoba különnyíló vagy ilyesmi, akkor inkább meg se érdemes nézni.

Különösen az ingatlanosok szeretnek ilyen nagy szavakkal dobálózni, mint hogy "napfényes", "napsütötte", ez még akár igaz is lehet, de voltam már olyan lakásban, ahol az egyik kisszoba galériarácsa alatt naponta kerek 30 percig látható volt némi halovány fényecske, pedig napfényesnek hirdették.

A műszakilag és részben felújított, vagy a frissen festett az szimplán szar. Ha a fürdő vagy a konyha felújított akkor a szobákba nem merj benézni se.

A "Blaha közelében" az a kemény nyóckert jelenti, persze ott is lehet élni, én egészen szerettem két és fél éven át.

Az "átlag rezsi" az a júniusi hónapra kiszámolt rezsit jelenti, amikor az albérlők 30 napból 31-et legalább nem tartózkodtak az albérletben. És mondanom se kell, közös költség nélkül.
Bár olyan is volt, hogy komolyan 8 ezer volt az összrezsi télre is, de a csaj jelezte, hogy fűteni nem nagyon fogunk (hisz fűtenek a szomszéd lakásokban), ő az edzőteremben fürdik és mos hajat, lehetőleg tegyek így én is, internet meg nincs, minek.

A lakókról.

A "rendszerető" azt jelenti, hogy az előszobafogasra nem akaszthatsz fel egynél több kabátot, és a cipődet is oda fogják tenni az ajtód elé, mondván a "közös helyiségekben ne tároljunk saját holmit", valamint azonnali hatállyal felmondják a szerződést, ha egyszer ottmarad a mosogató mellett a reggeli kávéscsészéd.

A "nem bulizós lakótársat keresünk" annyit takar, hogy két húszéves vénlány csücsül a nagymamafotelben a leíró nyelvészet jegyzetei mellett naphosszat harisnyazokniban és kötött otthoni papucsban, ha hozzájuk szólsz, hidegvérrel agyonvernek a Magyar Grammatika szigorúan 2006-os példányával ( javított kiadás).

A "társaságot kedvelő" viszont az ellenkezője, saját tapasztalat alapján mondom, hogy az ilyet is messze el kell kerülni, mert nem egyszer fordult elő, hogy vasárnap, fáradtan és hatszáz csomaggal megrakodva felértem a lakásba, és 4 vadidegen spanyol csávót találtam az ágyamban és olyan lány társaságában, aki határozottan nem a lakótársam volt.

Ésakkor még sorolhatnám. De futnom kell a buszra mert lekésem a fodrászt.


9 megjegyzés:

  1. "kertkapcsolatos" = szuterén, de a/ van egy ablak b/ azon keresztül az asztalra állva kilátsz a kert fáskamrának használt részére.
    Én is voltam hasonló cipőben :)
    http://tigr.freeblog.hu/archives/2006/07/28/home_hunt/

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, nem könnyű albérletet találni. ha meg is veszed a lakást, akkor valamivel jobb, mert úgy újítod fel, ahogy akarod. akkor mindössze arra kell figyelni, hogy jó elosztású legyen, világos, jó helyen, ne vizesedjen és még ezer dolog "csak".

    VálaszTörlés
  3. Nekem az a kedvencem, amikor már a szobák száma sem stimmel, mert 3-ból egy az hall egy meg galéria. (Nem galériÁS, hanem maga a galéria!)

    VálaszTörlés
  4. ó ez is ismerős. de a legjobb, mikor az amerikai konyháBA keresnek lakót.

    VálaszTörlés
  5. jó lett, bár a tojásrántottás kimaradt!

    VálaszTörlés
  6. nyugi, a gáborlakásnak egy külön bejegyzést szánok majd.

    VálaszTörlés
  7. Most lattam eloszor a humoros oldalad, jo poszt, sokat nevettem rajta. Termeszetesen igaz is:)

    VálaszTörlés
  8. A nem bulizós lakótársak rész a legjobb! :DDD

    VálaszTörlés