2011. november 20., vasárnap

Robot születésnap

Tegnapi bejegyzés, mivel este annyi erőm se maradt, hogy kinyomjam az éterbe:

"Ezen a hétvégén tartottuk anyukám szülinapját és végre, sok éves unszolás után úgy döntöttem, hogy valóra váltom anyám legnagyobb álmát: egész hétvégén mindent én csinálok, neki csak hátra kell dőlni a kanapén és egész nap olvashat kedvére.

A szombati ebédet még ő készítette el, én mosogattam utána. Este nagylelkűen megetettem a kutyákat, bár felajánlotta, hogy ezt nem kötelező, sőt vacsorát is "főztem" neki, szendvicset barna kenyérből (kemény 1 perces művelet). Tortát is sütöttem, azután is elmosogattam (ekkor már kezdtem unni a mosogatást azért).

A java ma következett, bár tiszta konyhával indíthattam a napot (anyám nem bírta ki, hogy ne mosson fel reggel).
A menü sültkacsa tört krumplival és káposztával, minestrone leves és pluszba -csak mert fel kell használni- rántott csirkecomb.

Anyám szentül hitte, hogy már a kacsa kitollazásánál bevágom az egészet az asztal alá és sikítani fogok, de keményen végigcsináltam. (Mármint ki volt tollazva a kacsa csak nem alaposan csinálják és utókezeltem.) Dél volt, mire a kis szárnyasok elkezdhettek szolizni a sütőben, és akkor még a leves, a csirke és a krumpli sehol. Második világháborús romokat hagytam a konyhában, a hús és a krumpli egyszerre sütésénél kezdtem bizonyos dolgokat odaégetni, ezért a szülőegység segítségét kértem.

Végül kettőkor ebédeltünk, főzés közben már párszor mosogattam, de ott állt szépen a sorára várva megint egy kisebb hegynyi. Hősiesen legyűrtem azokat is ebéd után.

Ezen a hétvégén nem takarítottunk, pedig anya szokott...
Egy szabad másodpercem se volt, a laptop előtt annyi időt töltöttem, ameddig a sajttorta receptjét átfutottam. Este nem volt gond az elalvással...

Nem vagyok teljesen elveszett ember, ezért tanulságokat is sikerült levonnom a hétvégéből, melyek a következők:
- nyamvadt vagyok, mint a korosztályom általában, szüleink és nagyszüleink még tízszer annyit bírtak mint mi, dédnagyanyám még hét gyereket nevelt fel villany, központi fűtés nélkül egy tanyán, ahol a kertben volt a wc és kútról hordták a vizet. (nem beszélve arról, hogy kisebb csodaként tartanak számon egyesek, mert tudok csinálni tejbedarát meg egyébként bonyolultabb dolgokat is. például most már sültkacsát.)
- ha egyszer családom lesz, vagy jobban meggondolom a dolgot és mégsem lesz családom, vagy étteremben fogunk ebédelni hétvégente
- minden rossz okozói a húsételek, olasz tésztákat kell enni, azokkal nem jár nagy maszatolás
- a megoldás egyszerű: személyzet. gazdag leszek és lesz szobalány meg szakács meg tudomisén.
- le a kalappal anyám előtt, hogy ezt minden hétvégén végigcsinálja szó nélkül, mint egy robot, ezentúl többet segítek majd (persze, persze)

Egy biztos. Ma már egyszerűen nem vagyok hajlandó többször elmosogatni!!!"

1 megjegyzés: